כאשר אמא ואבא לא מסכימים לגבי חינוך הילדים

אמא ואבא לא מסכימים על חינוך הילדים
מאת: הרצל כחלון

מאת: הרצל כחלון

עו"ס, מטפל משפחתי זוגי ונוער.

“השונות בין בני הזוג”

אבא ואמא לא מסכימים על שיטות החינוך ומתווכחים מול הילדים. לפעמים גם מבטלים זה את המילה של זו. הילדים קולטים את המתח בין ההורים ונכנסים היישר לתוך ה “תפר”.

יש זוגות שממש עושים “התמחות” אמא  רק רכה ואבא רק קשוח. ברור שיש בכל אחד מהם גם את הצד השני אבל הם לא יכולים להביאו לידי ביטוי , משום שה “רכה”  רואה את הקשיחות של אבא  ומנסה לאזן על ידי רכות יתר : “מסכנים עם אבא כזה קשוח מה גם אני אוסיף להם ? אני לפחות ארגיע וארכך” גם האבא צופה באמא ורואה איך הילדים מצפצפים עליה ואיך היא לא מצליחה להציב גבולות הוא אומר לעצמו: “אם אני לא אשים גבול ברור וקשוח נגיע לאנרכיה” והוא מיד קופץ צועק גוער ומנסה לעשות סדר. יש עוד וורציה ל”התמחות” הזו האמא הרכה מתקשה להציב גבולות ואז ברגע קשה שלה מול הילדים היא צועקת לאבא : “אבא בוא אני לא יכולה יותר איתם תכניס אותם למקלחת או תשכיב לישון” אבא מגיע נותן צעקה והם מיד עושים הכל כי הוא קשוח והם פוחדים ממנו.  לפעמים כשהוא מגזים עם הקשיחות אמא תגונן על הילדים ותבטל את הסמכות שלו.

 מה עושים ?

ברור שמעגל הקסמים הזה רע לכל המשפחה !

מומלץ לזוג לבנות “קואליציה הורית” יוצאים לבית קפה (בבית אפשר לצעוק ,בבית קפה לא נעים) עם דף ועט ורושמים “קוים אדומים להתנהגות מול הילדים”  ששנינו מתחייבים זה כלפי זו לא לעבור.

קוים אדומים: ללא אלימות , השפלות וקללות.

היתרון של הסכמה על קוים אדומים הוא בכך שההורה שלא נמצא בעימות עם הילדים יכול להיות רגוע שההורה השני לא יעבור על הקוים האדומים וזה מאפשר לו להתרחק מהאזור וכך נוצר מצב שבכל פעם עומד מול הילדים הורה אחד שמוסמך לקבל את כל ההחלטות מבלי שהשני יתערב ויבטל את המילה שלו.

רשימה נוספת על מה לא מסכימים.  עצם הדיון הזה בין בני הזוג והניסיון להגיע להסכמות מאד מקרב  ועוזר. כמובן שמומלץ שבני הזוג יכירו בשונות ביניהם כדבר המעשיר את המשפחה ולא בעיה שצריך לפתור.

“כבוד הדדי הוא ההבנה ששוני בין בני אדם , אינו מצב הדורש תיקון. אלא , הוא המעשיר את חיינו” /אלפרד אדלר

לגבי אי ההסכמות ביניהם , הסכמנו שאנחנו לא מסכימים. כעת שואלים מה עושים? בדרך שלך או שלי (אנחנו עדיין בבית הקפה ) “אולי פה אתה תוותר לי כי זה ממש בנפשי ואילו בסעיף אחר אני אוותר לך. להכיר בעובדה הלא פשוטה שאם אנחנו רוצים לגדל את ילדינו ביחד ולא בבתים נפרדים,  אז חייבים להתפשר.

הילדים  , דרך אגב , לא מתבלבלים אבא משכיב ככה ואמא מקלחת ככה ואילו בגן הכללים הם אחרים וגם אצל סבא וסבתא יש כללים אחרים וגם שם הם לא מתבלבלים.

מה שמבלבל אותם זו מריבה בין ההורים על איך לנהל את הבית. זה מאד מלחיץ אותם ויוצר הרבה מתח בבית ואז הורים לא מבינים למה הילדים חסרי שקט ורבים הרבה במיוחד כאשר שניהם ביחד בבית.

אהבת? מוזמנים לשתף

Facebook
Email
WhatsApp
Telegram

עוד מאמרים שאולי יעניינו אותך