מה במקום עונש?

מה-במקום-עונש

עונש מקלקל יחסים וגורם לילד לרצות להעניש בחזרה.
בהרצאה יינתנו מבחר רעיונות מעשיים לפתרון אחר.

הורים מענישים את ילדיהם:

  • לא תראה טלוויזיה
  •  לא תשחק במחשב
  • לא לצאת מהחדר
  • לא לפגוש חברים

האם זה יעיל, האם השיטה “עובדת”? כלומר האם בשלב מסוים מגיעים למאזן הרתעה כזה, שהילד ממש מפחד מהעונשים, ונמנע מלחזור על מעשיו השליליים? בדרך כלל התשובה, שנשמע מההורים המענישים, שזה לא ממש עוזר “אבל מה אתה מציע שנעשה? “בעצם אנחנו פועלים בחוסר ברירה.

עונשים גם מקלקלים יחסים. הילד מתמרמר ומחזיר מלחמה בדרך שלו. הילד לא לומד מאומה מהעונשים, כי אין “תעריף” מסודר לעונשים. הרי לא סיכמנו, איזה עונש יקבל הילד מול המעשה שעשה. ההורה מגיע הביתה  עצבני, הילד עשה משהו, וההורה “שלף” עונש חמור. למחרת ההורה חוזר מהעבודה במצב רוח טוב ועל אותו מעשה הוא יגיב לילד בסלחנות. במצב זה הילד לא לומד כלום. הדבר יוצר מרירות, היחסים מתקלקלים וגם האווירה הטובה, שאנו שואפים אליה מתקלקלת. מתחילים ויכוחים על חומרת העונש.  הילדים מנסים להוכיח ,שאנחנו לא צודקים, ואנחנו ההורים או מקשיחים את עמדותינו או נסוגים. בכל אופן, בשני המקרים אנחנו לא משיגים את המטרה אלא מחריפים את הסכסוך.

עונשים גם לא אפקטיביים לאורך זמן. הילד מתרגל ומפתח עמידות וצריך להגדיל את עוצמת העונשים, והמלחמה רק הולכת ומחריפה.

לנו ההורים יש צורך להגן על ילדינו מפני תוצאות מעשיהם, ומונעים מהם את ההתנסות והלמידה של החיים עצמם. בהרצאה יינתנו כלים מעשיים לתחליפי עונשים, השומרים על יחסים טובים במשפחה.

אהבת? מוזמנים לשתף

Facebook
Email
WhatsApp
Telegram

להזמנת הרצאה/ לפרטים נוספים צרו קשר